fbpx

Sosiale medier

RESULTATBASERT
MARKEDSFØRING I
SOSIALE MEDIER

Dette gjør vi innenfor sosiale medier

Annonsering

Vårt fokus på sosiale medier ligger i annonsering og kampanjer. Det er slik vi hjelper bedrifter og organisasjoner å generere flere salg, leads, henvendelser og oppmerksomhet. Når vi setter opp en annonse på Facebook, Instagram, LinkedIn eller Snapchat, er målet med annonseringen det første vi definerer. Om målet er å generere flere salg i nettbutikken så blir annonsen optimalisert for det og vi legger opp sporing, slik at vi faktisk kan se hvor mange salg hver annonse generere og hvilke personer som handler. Ved å fortløpende analysere kampanjen kan vi da se hvor mye hvert salg koster og optimalisere annonser og målgrupper slik at vi sørger for at du som kunde får mest mulig igjen for dine investeringer.

– Det er dette vi kaller resultatbasert markedsføring.

Innlegg og kommunikasjon

Vi bistår også bedrifter med kommunikasjon og sørger for at deres kanaler er oppdatert med innhold som følgerne interesserer seg for. Dette er en viktig del av merkevarebyggingen. Vi bruker et av markedets mest avanserte verktøyer for å analysere konkurrenter, partnere og leverandører, dette gir oss en unik innsikt til å kunne produsere relevant innhold for deres målgruppe og publisere til alle kanaler når flest brukere er aktive.

Ekspertise

Zocial er et av de byråene i Norge som har jobbet lengst med og tilbudt sosial medie markedsføring som en tjeneste, og har siden 2010 spesialisert oss innenfor dette feltet. Vi er en av få bedrifter i Norge som er sertifisert partner med Facebook. I 2012 vant vi også prisen for Norges beste sosial medie plattform under social media days i Oslo.
null

Osteopop Klinikken

FRA SPORADISKE TIMEBESTILLINGER TIL FULLE LISTER

null

Lidsafe

2.000 SOLGTE PRODUKTER

null

Trygve J. Sjøen AS

SOLGTE 3 ENEBOLIGER OG 9 LEILIGHETER

null

Chili Mobil AS

1 627 NYE KUNDER

null

Haugalandskonferansen

SOSIAL MEDIE ANNONSERING

null

Sigma Motor

KAMPANJEN SOM SKAPTE ET UFORGLEMMELIG ARRANGEMENT

null

Åkrehamn

FELLES FYRVERKERI INNSAMLING

null

TMK Fitness Senter AS

65 NYE MEDLEMMER PÅ 4 UKER

null

Stord Dekkservice AS

«LIKES» KAMPANJE

null

EasyLife Norge

SOSIAL MEDIE KAMPANJER

Ofte stilte spørsmål

Desverre finnes det ikke en prisliste på annonsering i sosiale medier. Prisingen er 2-delt. Sosial medie plattformen (Facebook, Instagram, Snapchat, osv.) skal ha betalt for annonsering, her bestemmer i bunn og grunn kunden selv hvilke annonsebudsjett og varihet en ønsker å sette, men dette avgjør også mye hvilken respons en kan få. Her er det også ulike betalingsformer som å betale per vinsing, klikk eller konvertering, og dette varierer mye ut i fra plattform, konkurranse, målgruppe og hvor bra kampanjen og annonsene er satt opp.

For og gjøre dette enkelt så anbefaler vi kunden et annonsebudsjett basert på mål, målgruppe og varighet. I tillegg gjør vi en jobb som går på produksjon, oppsett og drift i kampanje perioden, hvor vi estimerer timebruk enten per kampanje eller per mnd.

Normalt sett da kunder snakker om å "annonsere selv" mener de at de fremmer innlegg via Facebook/Instagram siden sin. Denne funksjonen er først og fremst laget for at innleggene dine skal kunne nå ut til en større prosent andel av følgerene dine. Ja, du vil kunne sette opp en målgruppe basert på demografi og geografisk område, men den vil først og fremst rette seg mot personer som følger eller har engasjert seg i siden din. Dette pga. når en publiserer et innlegg så når en i gjennomsnit kun 10-20% av følgerene dine.

Nå vi som et digitalt markedsføringsbyrå setter opp sosial medie annonser bruker vi et annet verktøy som gir oss et hav av muligheter til å kunne spesifisere inn målgruppene og målet med annonseringen. Dette verktøyet kan hvem som helst få tilgang til, men her er det så pass mange parametere en kan justere på at det koker ned til fagkunnskap og erfaring som avgjør om du får effekt eller ikke.

I 90% av alle tilfeller klarer vi å gi bedre avkastning til våre kunder om de betaler oss for og gjøre jobben en om de annonserer selv.

Kanskje må teksten / bilde / video i annonene endres, kanskje må du lage flere annonser, kanskje treffer du feil publikum eller kanskje så må du endre kampanje strategi. Som regel koker dette ned til erfaring.

Et annet punkt som er viktig å huske på er landingssiden en linker til fra annonsene. Du kan kjøre værdens beste SOME kampanjer, men så lenge landingssiden ikke fungerer optimalt vil du aldri kunne få gode resultater.

Ja! Facebook er fortsatt den desidert største sosial medie kanalen og fortsatt den som driver mest trafikk og resultater. Forskjellen fra nå og før er at Facebook er blitt mer "voksent". En oppdaterer ikke lenger hva en spiser til middag eller hva en tenker på hver dag, men vi er fortsatt innom og bruker mye tid, faktisk mer tid en før på Facebook.

Nei, kurs er ikke noe vi tilbyr til enkelt personer eller bedrifter. Men på forespørsel kan vi leie oss ut til holde både kurs og foredrag om sosiale medier for organisasjoner og kjeder.

WEBUTVIKLING

Vi produserer unike nettbutikker og nettside -løsninger, med WordPress som rammeverk. Med brukeropplevelsen i fokus fornyer vi eksisterende sider eller utvikler nye som er optimalisert for å generere henvendelser og salg.

GOOGLE TJENESTER

Vi hjelper deg med å sikre topp plassering på bestemte søkeord i Google. Både i form av betalt annonsering (Adwords) og Søkemotoroptimalisering (Organisk). I tillegg til shopping, banner, video annonsering og analysering av dine digital aktiviteter.