fbpx

HighComp

UTVIKLING AV NY NETTSIDE

HighComp er en verdensledende leverandør innen EPCI (Engineering, Procurement, Construction og Installation) leverandør og produsent av komposittkonstruksjoner for akvakulturbransjen til land- og vannbasert oppdrett.

Ønsket brukervennlige løsninger internt og eksternt

Ved å flytte nettsiden fra Webflow og over til WordPress, gjorde det enklere for HighComp å redigere nettsiden selv – uten å støte på utfordringene de hadde hatt tidligere.

Utfordring

Et B2B-marked er ofte et vanskeligere marked å slå gjennom i enn B2C. Det er også mange sterke konkurrenter på verdensbasis i Akvakulturindustrien. For at HighComp skulle lykkes med målene, måtte også nettsiden være brukervennlige og skille seg ut i mengden.

Løsning

Sammen med HighComp valgte vi først å beholde nettsidens opprinnelige layout, og heller fokusere på spennende og levende innhold for å skille de ut fra sine konkurrenter. I prosessen har vi rådført HighComp om hvordan de skal sette opp tekst og bilder, og kommet med innspill til oppbygging slik at innholdet blir mer interessant for brukerne. Ved å bruke animasjoner og videoer kombinert med tekst og bilder, har vi skapt dynamikk på nettsiden. Formålet med dette har vært å senke Bounce raten ved å skape flere blikkfang for brukerne som gjør at de får lyst til å bruke lengre tid på nettsiden. I senere tid har vi laget et nytt, responsivt webdesign som både er innbydende og engasjerende, og som står i stil med det informative innholdet. Vi har lagt stort fokus på UX (User Experience) slik at brukerne finner frem til de mest relevante tjenestene på nettsiden, og å få fremstilt HighComp som unike i det arbeidet de utfører kontra konkurrentene.

BESØK HIGHCOMP.NO