fbpx

Apias

UTVIKLING AV NY NETTBUTIKK

Apias har utviklet verdens første smart-ladekabel for mobil og nettbrett. Ladekabelen kobler automatisk fra laderen når batteriet er fulladet, noe som reduserer risikoen for brann og forlenger batterilevetiden. Deres mål er å gjøre lading litt tryggere; og litt smartere – for alle.

Et ønske om å øke salget

Apias har siden starten benyttet seg av Shopify nettbutikk-løsning som har fungert bra. Med det sagt så ligger det også noen begrensninger i en slik løsning. For å øke salget til Apias konkluderte vi med at neste skritt var å få økt konverteringsfrekvensen i nettbutikken, vår anbefaling var da å utvikle en ny nettbutikk i Woocommerce med et nytt og bedre webdesign for å øke brukeropplevelsen og forenkle kjøpsprosessen.

Utfordring

I og med at Apias produkter kan virke kompliserte, har en av hovedutfordringene vært å få potensielle kunder til å forstå meningen bak de enkelte produktene, og hvilket produkt de skal velge til sin enhet.

Fokus

Det ligger mye strategi bak en god nettbutikk. I snitt bruker besøkende under 1 minutt på å utforske en nettside. Mangler nettsiden et godt UX-design, vil også fluktfrekvensen sannsynligvis øke.

I Apias tilfelle valgte vi å utvikle en ny nettside i WordPress med WooCommerce nettbutikksystem. Fordelen med WooCommerce er at det finnes lite begrensninger, og man kan tilpasse alle aspekter av butikken, samt utvidelser. Dette ga oss muligheten til å sette opp flere smarte valgmuligheter for både Apias og kunden. Blant annet satt vi opp en bedre presentasjon av selve produktene inne på hvert produkt, der også bilde- og videodemonstrasjon medfølger. Når annonser kjøres kan disse enkelt lenkes opp mot produktsidene, og kunden vil få en helhetlig oversikt på et og samme sted. Resultatet gir en tilpassingsdyktig side som gjør det enkelt å handle, og enkle betalingsløsninger som Vipps hurtigkasse og Vipps Check-out.

SEO-vennlig

Formålet med nettsideskiftet har vært å skape en sømløs tråd som guider kunden gjennom hele kundereisen. Alt fra innhenting til informasjon, og frem til ferdig salg. I denne prosessen har vi også lagt særlig fokus på søkemotoroptimalisering gjennom innhold, struktur og navigasjonen på nettsiden. Dette gjør at Apias selv kan bidra med søkemotoroptimalisering på en kostnadseffektiv måte for å bedre sine resultater i Google fremover.

BESØK SMART.APIAS.NO