ZOCIAL har tatt i bruk markedets mest avanserte verktøy for søkemotor optimalisering, analysering av søkeord og oppbygging av Adwords kampanjer. Dette gir oss en unik mulighet til å kunne analysere historisk data og se hvor mye trafikk det har vært på ulike søkeord eks. det siste året, og hvilke andre relevante søk som er gjort i den sammenheng.
Dette er svært nyttig i forhold til oppbygging av en Adwords kampanje, og spesielt for SYSCO som har mange tekniske tjenester en ønsker å være synlige på, men usikker på hva kundene faktisk søker etter for å finne disse tjenestene.
I tillegg gir det oss også en stor fordel med å vite hvilke søkeord en ikke vil være synlige på og mulighet for å bygge opp en god base med såkalte «negative-søkeord» før en setter i gang kampanjen. Normalt krever dette flere måneder med drift før en får bygget opp.
ZOCIAL står for drift av Google Adwords kampanjene til SYSCO, med tett oppfølging. Og sørger for at de har en positiv bedring av resultatene fra mnd. til mnd.