fbpx

Sigma Motor

SOSIAL MEDIE KAMPANJE

Kampanjen som skapte et uforglemmelig arrangement

I 2023 gikk Ducati Road Show av stabelen for første gang i Norge. Dette skulle vise seg å skape det største engasjementet både Ducati og Sigma Motor hadde opplevd på sine tidligere arrangementer.

Sigma Motor ble etablert i 2001 og har vært en fast kunde av Zocial i en årrekke. Siden oppstart har de vokst til å bli en erfaren aktør innenfor MC bransjen.

Kundens utfordringer

For Ducati, som tidligere har kjørt lignende Road show i Sverige, var dette det første året de besøkte Norge. Road Showet innebærer at Ducati besøker ulike forhandlere rundt om i landet, hvor både nye og gamle kunder får muligheten til å oppleve og prøvekjøre de nyeste Ducati-modellene.

Sigma Motor, som er forhandler av Ducati, hadde gleden av å være vertskap for arrangementet. De trengte dermed hjelp til å markedsføre den kommende dagen, og vi i Zocial tok selvfølgelig utfordringen på strak arm. På bare to uker engasjerte vi MC-entusiaster på Haugalandet, Stavanger og Bergens-området til å ta del i arrangementet.

Kampanjeresultater: Kampanjen nådde totalt ut til 21 724 unike MC entusiaster, fikk 106 755 eksponeringer og 17 214 handlingsengasjement.

Målet med kampanjen var å opplyse MC-interesserte mennesker på Haugalandet, Stavanger og Bergens-området om arrangementet og oppfordre dem til å delta. Av over 17 000 handlinger, som vil si personer som på et eller annet vis har vist interesse eller engasjement for kampanjen, fikk annonsene inn over 400 likes og nærmere 500 personer trykket skal/interessert inne på Facebook-arrangementet vi opprettet.

Ivrige MC entusiaster møtte opp tidlig

Arrangementet fant sted på en Onsdag ettermiddag, og til alles overraskelse møtte det opp mennesker før arrangørene i det hele tatt hadde rukket å slå opp teltene. I løpet av dagen strømmet det hundrevis av besøkende til Road Showet. Butikken var fullpakket, og parkeringsplassen var overfylt. Alt i alt ble det en suksessfull dag med utdeling av over 500 pølser til de besøkende!

En kort og vellykket kampanje

Men det var ikke bare den enorme pølseutdelingen som satte sine spor. Annonsene som i størst grad appellerte til en mannlig målgruppe i alderen 25-54 år, nådde ut til 21 700 unike personer med en eksponering på over 106 700. Dette vil si at hver person i gjennomsnitt så annonsen nesten fem ganger (På to uker!).

Med en gjennomsnittlig frekvens på nesten fem viser tallene at annonsen var effektiv i å oppnå gjentatte visninger og holde interessen ved like. Dette indikerer også at annonsen klarte å fange oppmerksomheten til seerne og skape en innvirkning på dem.