Som et digitalt markedsføringsbyrå bruker vi mye tid på å bli kjent med kundene våre og deres behov. Som et resultat av dette, har Zocial nylig gått inn som investor i to av selskapets egne kunder, Apias AS og Verji AS.
Zocial ble først kjent med selskapet Verji for et år siden, og Apias for to år siden. Siden da har vi hjulpet dem med å skape vekst ved å lage brukervennlige nettsideløsninger, resultatbaserte annonser i sosiale medier og Google.
Da selskapene gikk ut med en emisjon om å skaffe seg midler til videreutvikling av produktene sine, slo vi til.
– Apias og Verji er begge kunder av oss som vi har hatt et godt samarbeid med. Det er veldig kjekt at de i utgangspunktet valgte å bruke oss til markedsføringen sin, og at vi da har muligheten til å gi noe tilbake. Vi ønsker å vise at vi har like stor tro på dem, som de har på oss, sier daglig leder i Zocial.
Siden 2018 har Apias jobbet med å utvikle en smart ladekabel for mobil og nettbrett som automatisk kutter strøm når batteriet er fulladet, dette for å hindre overlading som er årsaken til at batteriet blir dårligere og risikoen for brann øker. Etter hvert har de kommet med flere smarte kabelløsninger til både privat- og bedriftsmarkedet, der fokuset er rettet mot både batterilevetid, brann- og datasikkerhet.
I jakten på kapital så snakkes det ofte om «smarte penger», noe mer enn bare kronene som betales for aksjene. Zocial sin investering er nærmest definisjonen på smarte penger. Vi er helt avhengig av å ha en sterk samarbeidspartner på markedsføring og kampanjestyring, og det å ha Zocial med på eiersiden er udelt positivt for oss. Selv om vi allerede følte oss både prioritert og ivaretatt av Zocial, så er denne investeringen et ekte bevis på at de tror på sine kunder, sier Tor Ivar R. Våge, produktutvikler i Apias.
Verji, tidligere kjent som Rosberg, jobber med digitale sikkerhetsløsninger innenfor B2B-sektoren. I og med at 90% av dagens dataangrep skjer via. e-post, har Verji utviklet et nettbasert kommunikasjonssystem som krypterer kommunikasjon i begge ender. Slik reduserer man risikoen for dataangrep og forhindrer at sensitiv informasjon kommer på avveie.
Verji henter kapital for å klargjøre selskapet til internasjonal satsing fra H2-2023, og ønsker i den anledning flere investorer i selskapet. Vi har hatt stort utbytte av Zocial som leverandør, og de blir en viktig partner også for fremtiden. Det er gledelig at Zocial opplever Verjis vekstpotensialet som så interessant at de velger å investere i selskapet, sier CMO & Co-founder, Jan Martin Kristiansen.
Med få konkurrenter på markedet, har Zocial store forventninger til selskapene. Apias og Verji har allerede en voksende kundebase, og Kvilhaugsvik mener at selskapene sitter på et stort potensial internasjonalt.
Hvorfor mener vi det er viktig å investere i kundene våre?
«Så lenge vi har anledning til å investere i kundene våre så gjør vi det. Vi ønsker å gi tilbake til de som vi ser har et stort potensial, og tar derfor de mulighetene vi kan for å investere i både dem og fremtiden.»
Ønsker du å vite mer om våre digitale markedsføringstjenester? Send oss en uforpliktende forespørsel her.