fbpx

Etter nok et rekordår fortsetter Zocial veksten og kjøper opp konkurrent (reklamebyrå)

Blogg

Fra 1. januar ekspanderer vi og overtar Skarr kommunikasjon.

Godt nyttår!

For oss i Zocial starter det nye året med overtakelse av Skarr kommunikasjon. Dette vil styrke vår posisjon i markedet, og sikre Skarr sine kunder et enda bredere spekter av tjenester.

– Vi fikk en forespørsel om vi var interesserte i å kjøpe Skarr – noe vi var. Jeg hadde ikke gjort dette med et hvilket som helst firma, men jeg vet at Skarr har operert seriøst hele veien, og levert arbeid av kvalitet. Det har vært viktig for oss i valget om å overta, sier daglig leder i Zocial, Glenn Helge Kvilhaugsvik om oppkjøpet.

I løpet av kort tid vil Skarr bli fusjonert inn i Zocial. Bakgrunnen for oppkjøpet er at gründerne bak reklamebyrået, Stian Ferkingstad og Andrea K. Jensen, nå er på vei over i andre jobber. Dermed trengtes det noen som kunne bringe selskapet videre.

– Ettersom Andrea, og nå også meg selv, skal videre i andre jobber på nyåret er vi fornøyde med å ha funnet noen flinke folk som kan fortsette og drifte videre Skarr. Jeg er overbevist om at det blir utført på en utmerket måte av Zocial, sier avtroppende daglig leder i Skarr, Stian Ferkingstad.

En sømløs overgang

Selv om overtakelsen er satt til 1. januar vil Ferkingstad og Jensen bidra i en overlappsperiode.

– Slik vil alle kunder og kontakter få den oppfølgingen de trenger, og vi sikrer en god overføring, betrygger Kvilhaugsvik.
Han forsikrer at kundene fortsatt vil ha tilgang til alle tjenester de er vant til, pluss litt til.

– Kundene vil kunne få de samme type tjenestene hos oss som de har fått tidligere. I tillegg til et bredere tjenestespekter når det kommer til digital markedsføring, sier Kvilhaugsvik.

– Det er selvfølgelig vemodig når et langt kapittel avsluttes, men da er det godt å vite at Skarr er i gode hender hos Zocial som kan levere et så bredt spekter av tjenester, sier K. Jensen.

Zocial har nemlig spesialisert seg på digital og resultatbasert markedsføring, og ligger langt fremme i skoen når det kommer til digital annonsering, tilstedeværelse og kommunikasjon.

– Vi har et stort fokus på digital markedsføring, hvor vi har egne folk på hvert felt. Enten det måtte være film og foto, webutvikling eller tekstforfatting, fortsetter Kvilhaugsvik.

Ser lyst på 2024

For femte år på rad har Zocial levert et årsregnskap hvor driftsinntektene fortsetter å nå nye høyder. Kvilhaugsvik ser på oppkjøpet av Skarr som en styrke, og er optimistisk på hva 2024 vil bringe.

– Dette er utelukkende positivt, og vi ser frem til å bli bedre kjent med de nye kundene og forhåpentligvis kunne bygge tette samarbeid, sier han.

Han utelukker ikke at oppkjøpet vil kunne bidra til videre vekst i 2024.

– Forhåpentligvis vil vi vokse og ansatte flere med tiden. Noe som igjen vil bringe enda mer kompetanse inn i firmaet, fortsetter han.

Kommet for å bli

Siden 2012 har Zocial arbeidet med digital markedsføring. Kvilhaugsvik poengterer viktigheten av å fortsatt satse digitalt dersom du ønsker at nettopp din bedrift skal lykkes.

– Vi ser at folk i økende grad bruker digitale medier, og det har de gjort lenge nå – helt siden 2010. Hvis du i dag påstår at du ikke trenger en nettside, eller ikke trenger å være synlig digitalt, da tenker jeg at du har misforstått, sier Kvilhaugsvik.

– En digital tilstedeværelse er viktig både for merkevarebygging, når det kommer til nye kunder, nye ansatte og nye samarbeid. Digitale medier er kommet for å bli, og du må være synlig der folk er – og ikke der du selv mener du skal være, fortsetter han engasjert.

Det finnes ikke noe universelt fasitsvar som favner alle bedrifters behov for digital markedsføring. Derfor er et bevisst forhold til resultater og dokumentasjon viktig, og noe som Zocial legger til grunn for all markedsføring.

– Alt vi gjør, det gjør vi for å skape resultater. Alt skal kunne måles og dokumenteres – enten det måtte være en nettside eller en annonse. På den måten finner vi de beste løsningene for hver enkelt, avslutter Kvilhaugsvik.