fbpx

Bli kjent med vår digital markedsfører!

Blogg

Eline Naley (28) gikk fra å være butikksjef til digital markedsfører. Hun startet sin karriere i Zocial i 2019.

Bakgrunn

Før Eline takket ja til jobben som butikksjef, jobbet hun på sykehjem og gikk på skole relatert til dette. Men da hun ble tilbudt jobben som butikksjef i butikken hun hadde jobbet i tidligere, kunne hun ikke la muligheten gå fra seg. Noen år senere da hun var ute i permisjon, sto butikkjeden hun jobbet i foran en usikker fremtid. Da bestemte hun seg for å satse på det hun og samboer Glenn Helge hadde snakket om flere ganger tidligere – nemlig å jobbe for firmaet hans.

Jeg hadde lenge forberedt meg på at jeg ville over på noe annet, men da tiden kom fikk jeg litt panikk og tenkte hva skal jeg finne på nå. Jeg og Glenn Helge ble enige om at vi prøver, og at enten så går det bra, eller så blir det skilsmisse, ler hun.

I forveien var Eline usikker på hva jobben innebar, og det krevde mye tålmodighet og hardt arbeid før hun kunne kalle seg selv en markedsfører. Gjennom tett oppfølging, kursing, og en god dose egeninteresse for faget, lærte hun seg alt hun måtte trenge om digitale markedsføringsplattformer og hvordan de ulike annonseverktøyene skulle benyttes for å oppnå ønsket effekt.

Over gjennomsnittet glad i organisering

Mesteparten av fritiden bruker Eline på sønnen Mandius, eller i «godt lag» sammen med venninnene. Hun er også opptatt av interiør og organisering, og har blant annet vært med på å renovere Zocials nye kontoravdeling. Her oppe har hun styr på det meste, og når hun ikke er opptatt med arbeidsoppgaver, rydder hun med glede gjennom skuffer, skap og det hun måtte finne (inkludert kollegenes skrivepulter).

Arbeidsoppgaver

I dag er Eline spesialisert innenfor Facebook, Instagram og Google Adwords annonsering. Arbeidsoppgavene hennes går ut på å sette opp og drifte sosiale medie- og Google Ads kampanjer, i tillegg til å analysere og administrere rapporter tilbake til våre kunder. For henne er det viktig å til enhver tid være på let etter forbedringspotensial i kampanjene, og i Google Ads følge med på at søkeord er relevante for kundenes bransje.

Eline styrer også flere av kundenes Facebook- og Instagramprofiler, og passer på å alltid levere topp kvalitet til kunden. På sikt ønsker hun å lære mer om nettsider.

Det er veldig spennende å få innsikt i alt vi driver med, og vite hvordan alt henger sammen. Jeg har jo alltid visst hva Glenn Helge jobber med, men satt meg aldri inn i det tiden før jeg begynte å jobbe med det selv. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å trives så godt i denne jobben som jeg gjør i dag.