fbpx

Låssenteret avd. Glass & Låsservice

UTVIKLING AV NY NETTSIDE

Låssenteret avd. Glass & Låsservice er den største glassmesterbedriften på Haugalandet med over 100 års erfaring i glassfaget. I 2022 gikk Glass & Låsservice inn i låskjeden, Låssenteret AS, som er Norges største privateide aktør innen glass, lås, beslag, adgangskontroll og sikkerhetsløsninger.

Relansert nettside i ny profil

Da vi først begynte å jobbe med Glass & Låsservice for noen år tilbake, tok vi en full analyse av markedsføringen deres for å finne ut hvilke resultater de hadde oppnådd tidligere basert på blant annet antall klikk, henvendelser og visninger, samt hvilken del av prosessen brukere falt av i kundereisen.

Ut i fra dette lagde vi en komplett rapport som beskrev det vi mente var bra, og hva som burde skiftes ut eller justeres for å oppnå ønsket resultat. Her fant vi ut at nettstedet var en stor del av hvorfor markedsføringen ikke gikk i gjennom, og bestemte oss for å oppgradere denne i samme prosess som vi overtok all markedsføring. Noen år etter oppgraderingen, gikk Glass & Låsservice inn i Låssenteret-kjeden, og trengte derfor enda en ny relansering av nettsiden.

Utfordring

Glass & Låsservices første nettside hadde i utgangspunktet et bra design. Problemet lå i det tekniske hvor nettsiden hadde lav hastighet, ingen synlighet i Google, og lav kvalitet på innhold – noe vi i Zocial gikk igjennom og fikset opp. Da nettsiden nok en gang skulle relanseres, var grunnlaget å bevare kvalitetsscoren og funksjonaliteten vi hadde bygget opp, samtidig tilpasse oss etter Låssenterets profil, farger og oppbygging i den grad at kunder fortsatt ville kjenne igjen Glass & Låsservice.

Fokus

I Låssenterets profilfarger har avdeling Glass og Låsservice fått en ny brukervennlig nettside med et nytt og moderne design. Gjennom begge relanseringene har fokuset vært å hele tiden forbedre det funksjonelle, som utvalg og plassering av all innhold, titler og tekst, samt teknisk SEO. Ved å ta i bruk søkeordanalyser har vi funnet ut hvilke ord som blir mest brukt ved søke etter dere ulike produkter og tjenester lokalt. I og med at mesteparten av trafikken har kommet gjennom mobilbruk, har også et av hovedpunktene vært å bygge et responsivt UX-design som passer til alle enheter.

Størst synlighet på Haugalandet

Ved å optimalisere nettsiden for SEO, ligger Glass & Låsservice nå på en første plass i Google på alle ønskede søkeord. Kombinert med en brukervennlig nettside som tar hensyn til kundereisen, har dette gjort at de har gått fra veldig få henvendelser i mnd. til nærmere 70 henvendelser per mnd.

BESØK GLASSOGLAAS.NO