fbpx

LILJEGRUPPEN AS

GOOGLE ADWORDS OG SEO

I begravelsesbransjen er det tøff konkurranse. Da gjelder det å være synlig når folk søker etter deres tjenester. ZOCIAL har produsert Google Adwords kampanjer og bistått med SEO (Søkemotoroptimalisering) for Liljegruppen AS, som består av Haugesund Begravelsesbyrå, Begravelsesbyrået og Karmøy Gravferd.

Fra og ikke vite om en ble funnet, til å «dominere» søkeresultatene på Google

Liljegruppen hadde allerede en eksisterende leverandør på Google Adwords, men de fikk lite informasjon om hvilke resultater den ga, og følte heller ikke at de var synlige nok i google’s søkemotor.

ZOCIAL overtok som ny leverandør og produserte komplett ny søkeord kampanje til hver av begravelsesbyråene, og innen kort tid var de mer synlige en noen gang, på de søkeordene og frasene som var viktige for dem.

Begravelsesbyråene jobber innenfor en bransje hvor det er stor konkurranse og kundene ikke har et spesielt forhold til leverandør, da det ikke er mange ganger i løpet av live en må planlegge og bestille begravelse.
Da krever det at annonser, søkeord, negative søkeord og budsjetter er optimalt satt opp for å få en lavest mulig kostnad pr. klikk. Dette krever at vi analyserer og gjør nødvendige endringer over tid, slik at en spesielt ikke bruker penger på å vises i urelevante søk.

På Begravelsesbyråene fikk vi ned gjennomsnitt kostnad pr. klikk fra 28kr til 11kr!

Liljegruppen ser også verdien av og ha en høy SEO score (søkemotoroptimalisering) av sine nettsider. Om de kan ligge blant topp 5 med sine nettsider på organiske søke (ubetalt) + Adwords annonsering vil de kunne «dominere» søkeresultatene på begravelser lokalt. Innen 3 måneder nådde vi dette målet, og vi passerte store bedrifter/organisasjoner som hadde ligget med topp plassering i flere år!