For å skape interesse rundt boligprosjektet og få tak i potensielle kunder måtte vi først starte med en strategi. I strategien har vi med hvilke målgrupper vi ønsker å nå, hvordan skal vi nå dem, hva fanger oppmerksomheten deres og hvordan skal vi få dem til å vise interesse/ta kontakt.
For å sette strategien i live benyttet vi oss av sosial medie annonser på Facebook og Instagram, som er målrettet mot deres potensielle kunder. Målet var å skape interesse på sosiale medier, få brukerene til å klikke seg inn på nettsiden for mer info og til slutt laste ned prospekt.
Gjennom hele denne prosessen har vi sporing på hvem og hvor mange som faktisk har gått via annonsene, inn på nettside og lastet ned prospekt. Og vi kan da analysere nærmere hvem kjærne målgruppen er, og spisse annonsene enda mer inn.
Vår strategi og markedsføring fungerte utmerket og kun etter 2-3 måneder så hadde Trygve J. Sjøen solgt ut de 3 første eneboligene og 1 bygg med 9 leiligheter. Det kaller vi suksess!
Vår sosial medie kampanjer for Stongtunet har også generert 4.161 klikk til nettsiden og blitt eksponert 704 729 ganger for deres målgruppe.